Bedre hjælp til børn, der har det svært

Det er vigtigt at børn der står i svære situationer, får den hjælp de har brug for.

Alle børn i København har ret til at trives og lære, uanset om de kæmper med faglige udfordringer, sociale problemer eller psykisk mistrivsel. Virkeligheden i byens folkeskoler er ofte, at lærere og pædagoger står alene med et stort ansvar og alt for få hænder. Det går især ud over de børn, der har mest brug for støtte. 

Derfor vil jeg arbejde for:

Flere timer med to-lærerordning, så eleverne får mere støtte og bedre undervisning. En to-lærerordninger, vil være med til at give eleverne en undervisning med mere ro, nærvær og differentiering. Når der er to voksne i klassen, er der langt bedre mulighed for at gribe elever, der mistrives eller har brug for ekstra hjælp. Det gavner ikke kun dem der har det svært, men hele klassen.

Fokus på mental trivsel og mindre stress i skolen gennem bedre pædagogisk støtte. Skolen skal ikke kun være et sted for præstationer, men også et sted, hvor børn føler sig trygge, bliver hørt og udvikler sig som mennesker. Derfor skal der mere pædagogisk støtte i skoledagen, flere ressourcer til klassens sociale liv og samarbejde med forældrene om at skabe en sund skolekultur.

Flere ressourcer til inklusion og specialundervisning. Alt for mange børn bliver klemt i et system, hvor støtten ikke kommer i tide eller slet ikke kommer. Jeg vil arbejde for, at flere børn får adgang til de specialpædagogiske tilbud, de har brug for, og at skolerne får redskaberne og økonomien til at løfte opgaven med inkluderende fællesskaber.

Bedre hjælp til børn, der har det svært

Alle børn i København har ret til at trives og lære, uanset om de kæmper med faglige udfordringer, sociale problemer eller psykisk mistrivsel. Virkeligheden i byens folkeskoler er ofte, at lærere og pædagoger står alene med et stort ansvar og alt for få hænder. Det går især ud over de børn, der har mest brug for støtte.  Derfor vil jeg arbejde for:

Flere timer med to-lærerordning, så eleverne får mere støtte og bedre undervisning. En to-lærerordninger, vil være med til at give eleverne en undervisning med mere ro, nærvær og differentiering. Når der er to voksne i klassen, er der langt bedre mulighed for at gribe elever, der mistrives eller har brug for ekstra hjælp. Det gavner ikke kun dem der har det svært, men hele klassen.

Fokus på mental trivsel og mindre stress i skolen gennem bedre pædagogisk støtte. Skolen skal ikke kun være et sted for præstationer, men også et sted, hvor børn føler sig trygge, bliver hørt og udvikler sig som mennesker. Derfor skal der mere pædagogisk støtte i skoledagen, flere ressourcer til klassens sociale liv og samarbejde med forældrene om at skabe en sund skolekultur.

Flere ressourcer til inklusion og specialundervisning. Alt for mange børn bliver klemt i et system, hvor støtten ikke kommer i tide eller slet ikke kommer. Jeg vil arbejde for, at flere børn får adgang til de specialpædagogiske tilbud, de har brug for, og at skolerne får redskaberne og økonomien til at løfte opgaven med inkluderende fællesskaber.